Connect with us

News Television

Joe Biden: I Didn’t Say Sanctions Would Deter Vladimir Putin

Biden was answering a question about whether sanctions imposed on Russian President Vladimir Putin were working to deter him from continuing to invade Ukraine.

Published

on

President Joe Biden is drawing scrutiny for the way he addressed CBS News reporter Christina Ruffini Thursday in Brussels, Belgium following a meeting with NATO leaders.

Biden was answering a question about whether sanctions imposed on Russian President Vladimir Putin were working to deter him from continuing to invade Ukraine.

“Sir, deterrents did not work,” she said. “What makes you think Vladimir Putin will alter course based on the action you’ve taken today?”

“Let’s get something straight. You remember, if you covered me from the very beginning, I did not say in fact the sanctions would deter him,” Biden said. “Sanctions never deter. You keep talking about that. Sanctions never deter.”

The President’s answer was in direct contrast to what Vice President Kamala Harris said was the purpose of the sanctions imposed at the beginning of the invasion.

“Purpose of the sanctions has always been and continues to be deterrence,” Harris said in February.

“The maintenance of sanctions, increasing the pain and the demonstration [is] why I asked for this NATO meeting today, is to be sure that after a month, we will sustain what we’re doing, not just next month, the following month, but for the remainder of this entire year,” Biden said.

Biden has had multiple run-ins with members of the White House Press Corps over the past several months.  In January, Biden called Fox News White Correspondent Peter Doocy a stupid son of a b–h” following a question about inflation. 

News Television

OAN Admits No “Voter Fraud” by Georgia Election Workers in 2020

Furthermore, the pre-recorded piece mentions that an investigation by state bureaucrats into unfounded declarations of widespread voter fraud made by former President Donald Trump and Rudy Giuliani resulted in nothing.

Published

on

A recent pre-recorded 30-second segment by One America News could be part of a recent settlement connecting to a defamation lawsuit brought against the network by two workers.

In the segment, the news channel acknowledges there was “no widespread voter fraud” by Georgia election workers in the 2020 presidential election.

Furthermore, the pre-recorded piece mentions that an investigation by state bureaucrats into unfounded declarations of widespread voter fraud made by former President Donald Trump and Rudy Giuliani resulted in nothing.

“The results of this investigation indicate that Ruby Freeman and Wandrea ‘Shaye’ Moss did not engage in ballot fraud or criminal misconduct,” a narrator states, per The Daily Beast

“A legal matter with this network and the two election workers has been resolved to the mutual satisfaction of the parties through a fair and reasonable settlement.”

Freeman and her daughter, Moss, state they faced harassment online and in person following unfounded rumors that began circulating online due to content published by the conspiracy website The Gateway Pundit, which the pair also sued.

Continue Reading

News Television

Former Sinclair Exec Mike Angus Joins TelevisaUnivision as Its EVP

At Sinclair, Angus oversaw the distribution of the Bally Sports (formerly Fox) regional sports networks and Sinclair’s television stations and Tennis Channel.

Published

on

The former Senior Vice President, Distribution and Network Relations for Sinclair Broadcast Group, Mike Angus, is coming to TelevisaUnivision. The company announced that he’d take over the role as Executive Vice President, U.S. Distribution.

At Sinclair, Angus oversaw the distribution of the Bally Sports (formerly Fox) regional sports networks and Sinclair’s television stations and Tennis Channel.

In his new role, Angus will lead the distribution for TelevisaUnivision’s broadcast and cable networks, the new ViX global streaming platform, and other related content to TelevisaUnivision’s network distribution partners.

“We’re excited to welcome Mike to TelevisaUnivision as the latest addition to our expanding world-class global distribution team,” Michael Schwimmer, President, Global Platform Strategy and Revenue, said. “Mike is highly regarded across the industry as a creative and strategic dealmaker who works collaboratively with partners to grow both revenue and viewership.”

“We look forward to having Mike on the team as we continue in this exciting new phase of TelevisaUnivision’s mission to provide the best Spanish language content in the world across our linear and streaming channels.”

Along with his experience at Sinclair, Angus also served as the Senior Vice President, Content Acquisition, and General Manager of Digital at Time Warner Cable.

The new TelevisaUnivision executive led negotiations and managed relationships with numerous networks across linear and new media content categories during his tenure there.

Continue Reading

News Television

News Media Reacts To Dinesh D’Souza’s Claim of ‘2000 Mules’ Being Suppressed

’Souza has a new film called “2,000 Mules,” and he’s going after Fox News host Tucker Carlson and Newsmax, accusing them of suppressing his movie. 

Published

on

Dinesh D’Souza has a new film called “2,000 Mules”  which allegedly exposes widespread, coordinated voter fraud in the 2020 election. But earning press for the film has been harder than expected. D’Souza claims Fox News host Tucker Carlson has tried to suppress his movie. 

“I’m sorry to say Tucker Carlson and his team specifically instructed Catherine Engelbrecht of True the Vote NOT to mention the movie,” D’Souza tweeted.

True the Vote, the Texas-based non-profit organization that provided the analysis D’Souza based his movie on, declared that 2,000 “mules” were paid by Democratic representatives to gather and drop off ballots in multiple states.

D’Souza also took to Twitter to share that Newsmax blocked coverage of the film too. The director had been booked to appear on the channel, but the appearance was later cancelled.

The AP provided their fact-checking for the film calling it a flick “based on faulty assumptions, anonymous accounts, and improper analysis of cellphone location data, which is not precise enough to confirm that somebody deposited a ballot into a dropbox, according to experts.”

Nonetheless, here’s what some in the news media are saying about the film:

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Trending

Copyright © 2021 Barrett Media.